Gå til innhold
Apotekbransjen har lenge gjort det bra i Norsk kundebarometer, og i år løfter de seg enda noen hakk fra i fjor.

Apotekbransjen har lenge gjort det bra i Norsk kundebarometer, og i år løfter de seg enda noen hakk fra i fjor.

Norsk kundebarometer fra Handelshøyskolen BI måler årlig kundetilfredshet og lojalitet. Apotekbransjen får samlet over 78 poeng for kundetilfredshet og 85 poeng av 100 mulige for lojalitet. Dette er helt i det øvre sjiktet for alle bransjer som er med i undersøkelsen, og langt over gjennomsnittet for alle virksomhetene som er med.

Det er Apotek 1 som skårer aller høyest blant apotekkjedene, og får fem av fem stjerner. Boots apotek, Vitusapotek og Ditt apotek ligger alle i den øverste fjerdedelen av tabellen, og har både tilfredse og lojale kunder.

– Våre kunder er svært fornøyde med våre dyktige og engasjerte apotekansatte, som hver dag står på for våre kunder, sier kjededirektør Knut Arne Colbjørnsen i Apotek 1 i en pressemelding.

Apotekbransjen har lenge gjort det bra i Norsk kundebarometer, og i år løfter de seg enda noen hakk fra i fjor.

– At apotekkjedene har så lojale kunder tyder på at de aller fleste er svært godt fornøyd med den hjelpen de får i apoteket sitt. Den høye tilfredsheten viser at apotekene er blant de aller beste detaljhandlene i landet. Jeg tror undersøkelsen viser at folk føler stor trygghet for at de får det de trenger for å ta vare på det viktigste de har, nemlig helse. Resultatene fra Norsk kundebarometer stemmer godt med de resultatene vi hvert år ser i Kantar TNS’ Apotekbarometer. Det viser at tre av fire apotekkunder har svært stor tillit til apotekene, sier adm. dir. Per T. Lund i Apotekforeningen.