Gå til innhold
Ser vi på alle reseptkundene som er spurt i undersøkelsen, finner vi at mindre enn fire prosent opplever omsorgssalg som negativt.

Ser vi på alle reseptkundene som er spurt i undersøkelsen, finner vi at mindre enn fire prosent opplever omsorgssalg som negativt.

Av disse 20 prosentene mener de aller fleste at slike forslag er positive (43 prosent) eller at det ikke spiller noen rolle (41 prosent).

Det viser Kantars ferske Apotekbarometer.

Undersøkelsen viser også at apotekkundene er mer fornøyd med apoteket sitt en noen gang tidligere. 3 av 4 sier at de er svært fornøyde (score 5 og 6 på en skala til 6) med det apoteket de bruker mest.

Bare 4 prosent er negative
– Ser vi på alle reseptkundene som er spurt i undersøkelsen, finner vi at mindre enn fire prosent opplever omsorgssalg som negativt. Tallene viser at et mindretall av kundene opplever at apotekpersonalet foreslår andre varer i tilknytning til at man henter reseptlegemidler. Av dette mindretallet oppfatter de fleste dette som positivt, sier Jostein Soldal, kommunikasjonssjef i Apotekforeningen.

Apotekbarometeret viser at det er i Oslo-området flest blir tilbudt omsorgssalg, og det er i det samme området flest stiller seg positive til dette.